Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

The curse of the Opel

Av Björn Lillpers - 6 juni 2014 14:01

Utan tvekan ligge det satans Opeln, aka "röda äpplet på hjul" bakom den långa raden av småmystiska misstag som utspelade sig i 940n idag. Växlarna ligger liksom inte där dom ska vara. Ettan blir trean och tvåan blir fyran. Femman har som tur är inte blivit backen (ännu). Uppenbarligen är det den satans skrotbilen som har förstört mig. Man får försöka se det från den ljusa sidan, bara fyra turer kvar i den inklusive uppkörning. Fröjd och glädje, jag ska aldrig mer gå nära en Opel efter det...


Appropå fröjd och glädje, så kan jag äntligen säga att jag har klarat mattekursen!! Aldrig, aldrig någonsin igen behöver man beblanda sig med det där eländet. Aldrig!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Lillpers - 19 juli 2014 16:55

Nu ska jag försöka leka modebloggare en liten stund. Håll i er. Min garderobs innehåll har krympt med tiden, så jag kände att det var dags att fylla på lite. Igår när jag satt över 6 timmar på tåget hade jag ju sannerligen gott om tid på mig att koll...

Av Björn Lillpers - 18 juli 2014 12:45

Efter en knapp veckas seglingsäventyr på Västkusten är jag nu på återväg mot hembyn. Inga större missöden inträffade (om vi bortser från en pinsam soppatorsk 500 meter från hamnen). Numera finns det direkttåg Göteborg - Mora vilket är ett stort fall ...

Av Björn Lillpers - 13 juli 2014 16:24

Ett par veckors tystnad här, säger ni...? Jovars, det har varit fullt upp. Jobbet på segelklubben tar mycket tid. Långa, tunga dagar. Ni tror säkert att det är världens slappaste jobb, där vi ligger och steker i motorbåten för 85 kr/timmen, men ack s...

Av Björn Lillpers - 28 juni 2014 22:48

I efterdyningarna av veckans hastighetsrekord står nu 940n på verkstad. Läckande packningar i grenrör och topplock, tydligen. Det innebär att det sipprar ut olja. Det är obra för er som inte vet det! Vi säger helt enkelt att det var dåliga grejjer oc...

Av Björn Lillpers - 25 juni 2014 22:07

Ja, efter lyckad uppskrivning (62/65 rätt) i måndags var det så dags för uppkörning idag. Det blev en liten runda i Röda Äpplet ner till Isunda samt säkerhetskontroll (Pre-flight utan checklista?!?) i form av kontroll av motorolja, spolarvätska, brom...

Presentation


Platsen där man om man så önskar kan följa Björns liv i rent smärtsam detalj. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards