Direktlänk till inlägg 19 juli 2014
Nu ska jag försöka leka modebloggare en liten stund. Håll i er. Min garderobs innehåll har krympt med tiden, så jag kände att det var dags att fylla på lite. Igår när jag satt över 6 timmar på tåget hade jag ju sannerligen gott om tid på mig att kolla runt lite, och fastnade för en sida som heter www.hollyowood.se som hade en hel del snyggt. Har sen tidigare ett par chinos från Humör i lite baggystil som jag verkligen gillar, och upptäckte nu att samma märke har en hel del jeans i samma stil. Var helt enkelt tvungen att slå till, tillsammans med en munktröja. Såna kan man aldrig få
för många av. Nu får grejjerna verkligen komma tyckerm man...
Efter en knapp veckas seglingsäventyr på Västkusten är jag nu på återväg mot hembyn. Inga större missöden inträffade (om vi bortser från en pinsam soppatorsk 500 meter från hamnen). Numera finns det direkttåg Göteborg - Mora vilket är ett stort fall ...
Ett par veckors tystnad här, säger ni...? Jovars, det har varit fullt upp. Jobbet på segelklubben tar mycket tid. Långa, tunga dagar. Ni tror säkert att det är världens slappaste jobb, där vi ligger och steker i motorbåten för 85 kr/timmen, men ack s...
I efterdyningarna av veckans hastighetsrekord står nu 940n på verkstad. Läckande packningar i grenrör och topplock, tydligen. Det innebär att det sipprar ut olja. Det är obra för er som inte vet det! Vi säger helt enkelt att det var dåliga grejjer oc...
Ja, efter lyckad uppskrivning (62/65 rätt) i måndags var det så dags för uppkörning idag. Det blev en liten runda i Röda Äpplet ner till Isunda samt säkerhetskontroll (Pre-flight utan checklista?!?) i form av kontroll av motorolja, spolarvätska, brom...
Tiden flyger! Var det inte nyss jag började i ettan och satt och mumsade på ballerina-kakor i klassrummet? Var det inte nyss jag började i 7an och kände att livet äntligen började ta fart? Det året, sjuan, var ett av de bästa i mitt liv och jag blir ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 | |||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 | 19 | 20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|