Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Sista dagen som unge...

Av Björn Lillpers - 21 juni 2014 23:38

Tiden flyger! Var det inte nyss jag började i ettan och satt och mumsade på ballerina-kakor i klassrummet? Var det inte nyss jag började i 7an och kände att livet äntligen började ta fart? Det året, sjuan, var ett av de bästa i mitt liv och jag blir så hemskt nostalgisk när jag tänker på det. Eget skåp, de första pennorna i mina sedermera enorma pennsamling (vad kom jag upp i det året, 300st?),  många nya vänner, min första bekantskap med det tyska språket (gulp), legender till lärare så som Eije med sina tjugotre bilar och inte minst min första (och hittills enda) riktigt stora kärlek (minns och gråt, aldrig mer). Good times!

  


Nå, back on track. Nu har jag bara ett dygn (och ca 10 minuter, då detta postas) kvar som ungjävel på denna lilla stenklump i universum. Det faktum att jag har pluggat, sovit och chokladätit mig igenom en femtedel av livet är något jag helst undviker att tänka på. Det får allt att verka så sorgligt. Hur jag ska utnyttja mina befogenheter som vuxen är jag inte riktigt säker på. En trisslott har alltid stått på planeringen men nu är jag luspank (och jag menar det verkligen) så vi får se hur det blir med det. Körkort blir det däremot, med uppskrivning på måndag, på födelsedagen, och uppkörning på onsdag. Inget jag är överdrivet nervös för. Men blir kul att få fara runt själv sedan. Hur fort går en 940 Turbo egentligen...?

  


Så, nästa gång ni läser mitt dravel här är jag (förhoppningsvis) vuxen. Hjälp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Lillpers - 19 juli 2014 16:55

Nu ska jag försöka leka modebloggare en liten stund. Håll i er. Min garderobs innehåll har krympt med tiden, så jag kände att det var dags att fylla på lite. Igår när jag satt över 6 timmar på tåget hade jag ju sannerligen gott om tid på mig att koll...

Av Björn Lillpers - 18 juli 2014 12:45

Efter en knapp veckas seglingsäventyr på Västkusten är jag nu på återväg mot hembyn. Inga större missöden inträffade (om vi bortser från en pinsam soppatorsk 500 meter från hamnen). Numera finns det direkttåg Göteborg - Mora vilket är ett stort fall ...

Av Björn Lillpers - 13 juli 2014 16:24

Ett par veckors tystnad här, säger ni...? Jovars, det har varit fullt upp. Jobbet på segelklubben tar mycket tid. Långa, tunga dagar. Ni tror säkert att det är världens slappaste jobb, där vi ligger och steker i motorbåten för 85 kr/timmen, men ack s...

Av Björn Lillpers - 28 juni 2014 22:48

I efterdyningarna av veckans hastighetsrekord står nu 940n på verkstad. Läckande packningar i grenrör och topplock, tydligen. Det innebär att det sipprar ut olja. Det är obra för er som inte vet det! Vi säger helt enkelt att det var dåliga grejjer oc...

Av Björn Lillpers - 25 juni 2014 22:07

Ja, efter lyckad uppskrivning (62/65 rätt) i måndags var det så dags för uppkörning idag. Det blev en liten runda i Röda Äpplet ner till Isunda samt säkerhetskontroll (Pre-flight utan checklista?!?) i form av kontroll av motorolja, spolarvätska, brom...

Presentation


Platsen där man om man så önskar kan följa Björns liv i rent smärtsam detalj. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards