Direktlänk till inlägg 13 juni 2014
Ja, det är ungefär vad fredagssysselsättningen består av då man råkar bo i Orsa. Många verkar just nu sitta och fira att de just har lämnat skolans trygga värld och trätt in i arbetslösheten. En liten nätt tur på strax under milen på tvåhjulsturbon (aka cykeln) gav mycket riktigt napp i jakten på glada studenter. En 6-7 exemplar kunde studeras. Högst intressant.
I övrigt har kvällen bestått av sådana djupa funderingar som "varför går det inga bussar", "varför är kylskåpet tomt" eller huruvida man ska starta en sån här kontaktförmedlingssida på nätet. Varför, säger ni kanske? Jo, därför att jag är expert på att få ihop folk. Så snart jag gillar någon har den individen helt plötsligt magiskt en kille.
Nej, jag är inte alls bitter, och jo, detta må låta konstigt men jag har på känn att det faktiskt är en av mina bättre affärsidéer (och jag har många affärsidéer av varierande grad av galenskap).
Okej, dat smiley...
Efter en knapp veckas seglingsäventyr på Västkusten är jag nu på återväg mot hembyn. Inga större missöden inträffade (om vi bortser från en pinsam soppatorsk 500 meter från hamnen). Numera finns det direkttåg Göteborg - Mora vilket är ett stort fall ...
Ett par veckors tystnad här, säger ni...? Jovars, det har varit fullt upp. Jobbet på segelklubben tar mycket tid. Långa, tunga dagar. Ni tror säkert att det är världens slappaste jobb, där vi ligger och steker i motorbåten för 85 kr/timmen, men ack s...
I efterdyningarna av veckans hastighetsrekord står nu 940n på verkstad. Läckande packningar i grenrör och topplock, tydligen. Det innebär att det sipprar ut olja. Det är obra för er som inte vet det! Vi säger helt enkelt att det var dåliga grejjer oc...
Ja, efter lyckad uppskrivning (62/65 rätt) i måndags var det så dags för uppkörning idag. Det blev en liten runda i Röda Äpplet ner till Isunda samt säkerhetskontroll (Pre-flight utan checklista?!?) i form av kontroll av motorolja, spolarvätska, brom...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 | 5 |
6 | 7 |
8 | |||
9 |
10 |
11 |
12 | 13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
|||
23 |
24 |
25 | 26 |
27 |
28 | 29 |
|||
30 |
|||||||||
|