Direktlänk till inlägg 25 juni 2014
Ja, efter lyckad uppskrivning (62/65 rätt) i måndags var det så dags för uppkörning idag. Det blev en liten runda i Röda Äpplet ner till Isunda samt säkerhetskontroll (Pre-flight utan checklista?!?) i form av kontroll av motorolja, spolarvätska, bromsvätska etc etc. Inget speciellt. Hade en bra inspektör som verkade välvillig och trevlig. Bra gick det uppenbarligen så nu har jag körkort. Om jag förtjänar det är dock en annan fråga. Jag tänker inte nämna några siffror, men det gick aningen för fort på den vackra "Vattnäsrakan" på E45an mellan Orsa och Mora. Jag har dock bräckt min konkurents hastighetsrekord i Volvo 940, så nu kan jag ta det lite lugnare ett tag fram över. Imorgon blir det avslutning och grillning på årets första seglarskola. Och det innebär självklart:
Sandön Runt
Darra
Efter en knapp veckas seglingsäventyr på Västkusten är jag nu på återväg mot hembyn. Inga större missöden inträffade (om vi bortser från en pinsam soppatorsk 500 meter från hamnen). Numera finns det direkttåg Göteborg - Mora vilket är ett stort fall ...
Ett par veckors tystnad här, säger ni...? Jovars, det har varit fullt upp. Jobbet på segelklubben tar mycket tid. Långa, tunga dagar. Ni tror säkert att det är världens slappaste jobb, där vi ligger och steker i motorbåten för 85 kr/timmen, men ack s...
I efterdyningarna av veckans hastighetsrekord står nu 940n på verkstad. Läckande packningar i grenrör och topplock, tydligen. Det innebär att det sipprar ut olja. Det är obra för er som inte vet det! Vi säger helt enkelt att det var dåliga grejjer oc...
Tiden flyger! Var det inte nyss jag började i ettan och satt och mumsade på ballerina-kakor i klassrummet? Var det inte nyss jag började i 7an och kände att livet äntligen började ta fart? Det året, sjuan, var ett av de bästa i mitt liv och jag blir ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 | 5 |
6 | 7 |
8 | |||
9 |
10 |
11 |
12 | 13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
|||
23 |
24 |
25 | 26 |
27 |
28 | 29 |
|||
30 |
|||||||||
|