Alla inlägg under juli 2014

Av Björn Lillpers - 19 juli 2014 16:55

Nu ska jag försöka leka modebloggare en liten stund. Håll i er. Min garderobs innehåll har krympt med tiden, så jag kände att det var dags att fylla på lite. Igår när jag satt över 6 timmar på tåget hade jag ju sannerligen gott om tid på mig att kolla runt lite, och fastnade för en sida som heter www.hollyowood.se som hade en hel del snyggt. Har sen tidigare ett par chinos från Humör i lite baggystil som jag verkligen gillar, och upptäckte nu att samma märke har en hel del jeans i samma stil. Var helt enkelt tvungen att slå till, tillsammans med en munktröja. Såna kan man aldrig få

för många av. Nu får grejjerna verkligen komma tyckerm man...   


     

Av Björn Lillpers - 18 juli 2014 12:45

Efter en knapp veckas seglingsäventyr på Västkusten är jag nu på återväg mot hembyn. Inga större missöden inträffade (om vi bortser från en pinsam soppatorsk 500 meter från hamnen). Numera finns det direkttåg Göteborg - Mora vilket är ett stort fall framåt. Tidigare har man fått skumpa fram på regionaltåg Hallsberg - Mora, eller ta kroken över Fjollträsk. Men nu åker man bekvämt och fint i riktiga gamla vagnar. 1a klass till och med, för att slippa turistgeggan där bak i budgetavdelningen. Något bra har kanske ändå kommit hur denna avreglering. Dock borde det kunna komma betydligt merbra ur en statligt kontrollerad järnväg med en kreativ ledning och folkets bästa som mål. Men nå, ingen vill lyssna på detta tågdravel (om jag ens har några läsare här längre, that is).


BIl skulle jag köpa också, en väldigt fin 240 -93a för en väldigt billig peng, men någon jäkel lyckades norpa den framför nosen på mig. Suck. Nåja, min budget lär uppskatta det i alla fall. Nu blir det några dagars slöliv hemma innan allvaret kallar nästa helg, då det nämligen är dags för klubbmästerskap på segelklubben. Tar jag hem segern i år också? Vi får hoppas!

Av Björn Lillpers - 13 juli 2014 16:24

Ett par veckors tystnad här, säger ni...? Jovars, det har varit fullt upp. Jobbet på segelklubben tar mycket tid. Långa, tunga dagar. Ni tror säkert att det är världens slappaste jobb, där vi ligger och steker i motorbåten för 85 kr/timmen, men ack så fel ni har. Visst, det finns såna dagar också, men när regnet öser ner för 3e dagen i rad och 15 otåliga ungar skriker på sysselsättning, då är det inte roligt att existera. Nu blir det i alla fall tre veckors gudomlig semester. Så ikväll bär det av ner mot västkusten för en veckas riktig segling on the high seas. Najs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Platsen där man om man så önskar kan följa Björns liv i rent smärtsam detalj. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards